Coronavirus en de richtlijnen van Woningbelang

We willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken. Hier leest u hoe wij dit doen.

Het aantal ziekenhuisopnames en IC opnames loopt gelukkig gestaag terug in Nederland. Dat komt doordat we ons als samenleving aan de richtlijnen van het kabinet houden. Het kabinet heeft aangekondigd dat de richtlijnen voor heel Nederland stapje voor stapje versoepeld kunnen worden als de cijfers de goede kant op blijven gaan.

Nog steeds is het ontzettend belangrijk om de richtlijnen goed te volgen. En ons aan te passen aan de 'anderhalvemetersamenleving'. Alles om te voorkomen dat de cijfers weer oplopen en er een tweede golf besmettingen komt. We willen voorkomen dat de druk op de gezondheidszorg opnieuw oploopt.

Ook bij Woningbelang doen we daarom nog steeds alles wat binnen onze mogelijkheden ligt om het besmettingsgevaar zo klein mogelijk te maken. Daarnaast kijken we welke werkzaamheden we kunnen doen binnen de richtlijnen van het kabinet en het RIVM.

Wat betekent dit voor onze huurders:

  • Persoonlijke contacten die niet noodzakelijk zijn, vermijden wij op dit moment. We vragen hiervoor uw begrip.
  • We voeren spoedreparaties uit, zoals gas- en waterlekkages en liftstoringen. Daarnaast kijken we welke reparatiewerkzaamheden we de komende periode op een veilige manier weer kunnen gaan uitvoeren. Natuurlijk altijd binnen de richtlijnen van het RIVM én het protocol 'Samen veilig doorwerken' dat is opgesteld door onze branchevereniging Aedes en partijen in de bouw- en technieksector.
  • Tijdens een spoedreparatie minimaliseren we het persoonlijk contact. We geven u geen hand als we binnenkomen. De huurder verblijft in een ander vertrek van de woning en houdt altijd een afstand van meer dan 1,5 meter.
  • Het is ons doel om nieuwbouw en onderhoudsactiviteiten zoveel mogelijk door te laten gaan zonder de gezondheid van werknemers en bewoners in gevaar te brengen. Hetzelfde geldt voor het duurzamer maken van onze woningen, bijvoorbeeld het plaatsen van zonnepanelen. Dit zijn werkzaamheden aan de buitenkant van een woning of aan woningen die (nog) niet bewoond zijn. Of het zijn werkzaamheden die we kunnen doen terwijl de huurder in een andere ruimte verblijft (bijvoorbeeld onderhoud van de CV-ketel). We volgen daarbij steeds de actuele richtlijnen van het RIVM. Het is mogelijk dat werkzaamheden gedeeltelijk worden uitgevoerd (bijvoorbeeld buiten) en pas later worden afgerond (bijvoorbeeld binnen).
  • Heeft u een afspraak voor een bezichtiging van een woning? Dan minimaliseren we het persoonlijk contact. We geven u geen hand, houden minimaal 1,5 meter afstand. We maken de deur voor u open, maar gaan niet mee naar binnen. Onze woonconsulenten bespreken alles telefonisch met u.
  • De Woonwinkel van Woningbelang is op dit moment gesloten. We volgen de ontwikkelingen en kijken of het mogelijk is om 1 juli weer open te gaan. Wilt u contact opnemen met Woningbelang? Stuur dan een e-mail naar info@woningbelang.nl of bel naar (040) 208 38 38. Of kijk op Mijn.Woningbelang.nl. Daar kunt u veel zaken digitaal met ons regelen.
  • De meeste medewerkers van Woningbelang werken voorlopig vanuit huis. Als het mogelijk is, vinden onze afspraken telefonisch plaats of maken we gebruik van beeldbellen.
  • Wilt u een schuld of openstaande huur betalen door middel van pin? Stuur dan een e-mail naar huurincasso@woningbelang.nl. Onze incassomedewerkers zorgen ervoor dat u een accept e-mail krijgt zodat u kunt betalen. Als u daar vragen over heeft, kunt u ons telefonisch bereiken op (040) 208 38 38.


Kijk voor de meest actuele informatie over het Coronavirus op de website van het RIVM.

Op de website van de Rijksoverheid vindt u informatie over de financiële regelingen uit het noodpakket voor mensen die financieel getroffen zijn door de Coronacrisis.

terug
Neem contact op
Neem contact op
RSS Feed
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten