Veelgestelde vragen

MijnWoningbelang is de persoonlijke, digitale omgeving voor onze huurder op de website www.woningbelang.nl. 

Op de website vind je algemene informatie. Voor je persoonlijke MijnWoningbelang heb je een account nodig, die je eenvoudig kunt aanmaken.

 

In MijnWoningbelang kun je onder andere: 

  • gemakkelijk een reparatie of een klusaanvraag (ZAV) indienen. 
  • je eigen persoonsgegevens inzien en wijzigen. 
  • je huur betalen en je betalingsoverzicht inzien. 
  • zo nodig een betalingsregeling aanvragen. 
  • informatie over je woning en je contract inzien. 
  • Vanaf 1e kwartaal 2025 brieven van Woningbelang teruglezen.

  • Klik rechtsboven op de website op ‘MijnWoningbelang’ en selecteer inloggen.  
  • Klik op account aanmaken. 
  • Vul je geboortedatum in en het e-mailadres dat bekend is bij Woningbelang. 
  • Klik daarna op aanvragen.  
  • Je ontvangt direct je gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord op het opgegeven e-mailadres. 
  • Hiermee kan je inloggen op 'MijnWoningbelang'. 
  • Na de eerste keer inloggen op 'MijnWoningbelang’ word je gevraagd om een zelf bedacht wachtwoord in te stellen. Kies een makkelijk te onthouden wachtwoord, maar dat niet makkelijk te raden is. Gebruik bijvoorbeeld een zin. 

Je hebt een e-mailadres nodig

Zonder e-mailadres kan je niet inloggen als huurder op MijnWoningbelang. Je kan je gegevens niet inzien of aanpassen.

Heb je vragen of wil je je gegevens aanpassen?

Bel ons tijdens onze openingstijden of kom langs in de Woonwinkel. Onze Woonwinkel is elke werkdag geopend van 08:30-12:30 uur.

  • Kijk eerst of de e-mail toevallig in een andere map staat (bijv. spam, junk of ongevraagde email). De mail is verzonden vanuit info@woningbelang.nl of noreply@woningbelang.nl
  • Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op. Het kan zijn dat het juiste emailadres of geboortedatum niet bekend is bij Woningbelang. Samen controleren we de gegevens. 

Inloggen

Ga naar: www.woningbelang.nl. Klik rechtsboven op MijnWoningbelang en daarna op "inloggen". Hier log je in met je inlognaam en wachtwoord. De inlognaam is je e-mailadres dat bekend is bij Woningbelang. 

Wachtwoord vergeten?

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt via de e-mail binnen een paar minuten een tijdelijk wachtwoord. Heb je geen mail ontvangen? Kijk in het mapje Spam. Waarschijnlijk is de e-mail in de Spam terecht gekomen. Met het tijdelijke wachtwoord kun je eenmalig inloggen. Je wordt direct gevraagd om een nieuw eigen wachtwoord aan te maken.

Heb je drie keer een foutief wachtwoord ingetoetst? Dan word je voor een half uur geblokkeerd. Na 30 minuten kun je weer inloggen of aangeven 'wachtwoord vergeten'.

E-mailadres vergeten?

Weet je het e-mail adres niet meer? Neem dan contact op met ons. Je kan ons bellen of langskomen tijdens onze openingstijden. Of stuur een e-mail naar info@woningbelang.nl.

  • Ga naar www.woningbelang.nl.
  • Klik rechtsboven op MijnWoningbelang en daarna op "inloggen".
  • Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt direct een tijdelijk wachtwoord op het opgegeven e-mailadres.
  • Ga opnieuw naar 'MijnWoningbelang'. Log in met het tijdelijke wachtwoord.
  • Op de pagina wachtwoord wijzigen vul je het tijdelijke wachtwoord nog een keer in bij huidig wachtwoord.
  • Je wordt dan direct gevraagd om een zelf bedacht wachtwoord in te stellen.
  • Kies een makkelijk te onthouden wachtwoord (minimaal 8 en maximaal 16 tekens), maar dat niet makkelijk te raden is. Gebruik bijvoorbeeld een korte zin. 
  • Dit nieuwe wachtwoord vul je 2x in. Klik daarna op wachtwoord wijzigen. Je ontvangt een mail met een bevestiging van het wijzigen van het wachtwoord.

Heb je per ongeluk drie keer een foutief wachtwoord ingetoetst? Dan word je voor een half uur geblokkeerd. Na 30 minuten kun je weer inloggen of kiezen voor "wachtwoord vergeten" 

De inlognaam is het e-mailadres dat bekend is bij Woningbelang

Heb je een ander e-mailadres? Probeer in te loggen met je oude e-mailadres.

Lukt dit? Wijzig dan je e-mailadres via de tegel 'persoonsgegevens wijzigen'.

 

Lukt dit niet of hebben wij nog geen e-mailadres van je? 

Vul het formulier 'Doorgeven e-mailadres voor account MijnWoningbelang' in. Je ontvangt dan een bevestiging als we je e-mailadres hebben verwerkt. Hierna kun je een account aanmaken.

  • Lukt het dan nog niet met inloggen? Bel ons of kom langs in de Woonwinkel tijdens onze openingstijden.
Heb je drie keer een foutief wachtwoord ingetoetst?

Dan word je voor een half uur geblokkeerd. Na 30 minuten kan je weer inloggen of aangeven "wachtwoord vergeten"

Deze gegevens kan je zelf aanpassen of doorgeven
  • e-mailadres en wachtwoord
  • Telefoonnummer
  • Bankrekeningnummer

Bel ons dan via (040) 208 38 38 of stuur een e-mail naar info@woningbelang.nl.

Geef duidelijk aan welke aanvraag je wilde doen en wat er niet lukt. Maak een foto als je een foutmelding krijgt. Dan kunnen we beter onderzoeken wat er is gebeurd. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wij gaan je helpen met de aanvraag. Ons streven is om alle e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Tijdens onze openingstijden ben je ook altijd welkom in onze Woonwinkel.

Welkom in het MijnWoningbelang Klantportaal

Op deze pagina kan je inloggen. 

Geen papieren rompslomp, maar digitaal je Woningbelang-administratie overzichtelijk bij elkaar!

Met 1 klik van de knop kan je: