Gedragsregels voor huurders
Contacten tussen huurders en medewerkers van Woningbelang verlopen meestal plezierig en met wederzijds begrip en respect. Maar helaas zijn er wel eens huurders die onze medewerkers agressief behandelen. Of bedreigen. We schrikken van het gedrag waarmee onze collega's soms te maken krijgen. Woningbelang accepteert dat gedrag niet. Want onze medewerkers hebben recht op een veilige werkplek. Daarom vertellen we je hoe we met elkaar omgaan. Als wij bij je op bezoek komen. Of als je bij Woningbelang langskomt. Of als je op een andere manier contact hebt met ons. En wat de consequenties zijn als iemand zich daar niet aan houdt. Want er zijn grenzen.
Zo gaan we met elkaar om
Je bent welkom bij ons aan de balie, via de telefoon of per mail. We doen ons best om vriendelijk, duidelijk en behulpzaam te zijn. Dat verwachten we ook van jou. Want goed contact maken we samen.
Wat accepteren we nooit?
We accepteren het niet
- als je tegen ons of anderen schreeuwt
- als je ons of anderen beledigt
- als je ons of anderen intimideert
- als je ons of anderen discrimineert
- als je ons of anderen bedreigt
We accepteren geen
- ongewenste intimiteiten
- agressie
- geweld
En we praten niet met je
als we merken dat je onder invloed bent van alcohol of drugs.
Er zijn grenzen en gevolgen
We snappen dat je soms teleurgesteld of boos bent. Er kan iets fout gaan, dat geven we toe. Je mag altijd een klacht indienen. Maar we verwachten wél respect in elk contact.
Als je je wangedrag na onze eerste waarschuwing niet aanpast
- stoppen we het gesprek of huisbezoek
- stellen we contact of hulp uit
- roepen we je schriftelijk op tot een ordegesprek*
- kunnen we ervoor kiezen om alleen nog schriftelijk met je te communiceren
- kunnen we je sociale media toegang blokkeren
- kunnen we je de toegang tot onze gebouwen te ontzeggen
- In ernstige gevallen doen we een melding of aangifte
Laten we zorgen voor goed contact, met respect van beide kanten.
Zo kunnen wij je het beste helpen.
* Daar teken je een verklaring dat je geen wangedrag meer vertoont. Gebeurt dat daarna wel, dan staken we onze dienstverlening volledig.
Boos zijn mag, maar agressie tolereren we niet.
Houd je je aan onze normen en regels?
Dan mag je een goede dienstverlening van ons verwachten.
Overtreed je onze normen en regels?
Dan mogen onze medewerkers de dienstverlening aan je meteen staken.