Benodigde documenten

U bent kandidaat voor een woning! Deze informatie hebben wij dan van u nodig!

U bent eerste kandidaat voor een woning waar u zich voor heeft ingeschreven. Gefeliciteerd! We willen graag controleren of u in aanmerking komt voor deze woning. Daarvoor hebben we informatie van u nodig. Zo zien we of u voldoet aan de voorwaarden. U kunt deze documenten uploaden bij "Mijn inkomen" in Wooniezie.

Van u én uw eventuele meerderjarige medebewoners* krijgen wij daarom graag:

  • Een kopie van uw recente inkomensverklaring van de Belastingdienst.
    Deze is beschikbaar via mijn.belastingdienst.nl. U logt hiervoor in met uw DigiD of u belt naar de belastingdienst met telefoonnummer (0800) 0543; Vraag het op tijd aan, want het kan 5 dagen duren voordat u het per post ontvangt. 
    Wij ontvangen graag van alle meeverhuizende personen een inkomensverklaring, behalve van uw kinderen. Zorg er dus voor dat ook uw partner en andere meeverhuizenden een inkomensverklaring aanvragen en uploaden bij “Mijn inkomen” in Wooniezie.
  • Een kopie van een recent uittreksel bevolkingsregister. 
    Deze vraagt u aan bij de gemeente waar u nu woont. U kan deze tegen betaling afhalen op het gemeentehuis of online bestellen via uw gemeente. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden. Op dit uittreksel moeten de volgenden gegevens staan:
    -  Alle personen die bij uw huishouden behoren.         
    -  De datum waarop u in uw huidige woning bent gaan wonen. 
    -  Alle adressen waar u vroeger heeft gewoond
    Wij kunnen u ook vragen een recente brief aan te leveren, waarop uw huidige woonadres is vermeld. Dat doen we als het actuele vermelde adres BRP, niet overeenkomt met het adres van uw inschrijving.
  • De verhuurdersverklaringen van de woningen waar u de afgelopen 3 jaar woonde.
    Deze documenten mogen niet ouder zijn dan 3 maanden. 

Onderstaande documenten kunt u downlaoden in "Mijn Wooniezie" als die van u van toepassing zijn:

  • Aanvullende inkomengegevens
    Als u wilt aantonen dat uw inkomen hoger of lager is: kopieën van 3 recente loonstroken  of specificaties van uw uitkering. 
  • Eigen onderneming.
    Heeft u een eigen onderneming? Lever dan nog wat aanvullende gegevens van uw accountant/boekhouder bij ons aan: 
    - Jaarcijfers van het voorgaande jaar. 
    - Ingevulde Formulier - Prognose Ondernemersinkomen - Model 2024 (PDF) van de cijfers van dit jaar. 
  • Beschikking bewindvoerder
    Staat u onder financieel toezicht van een bewindvoerder? Upload dan de beschikking hiervan onder “Mijn documenten” in Wooniezie. Ook willen we graag een schriftelijke toestemming van uw bewindvoerder voor de verhuizing.
  • Verklaring hypotheek
    Woont u nu in een koopwoning? Lever dan een verklaring van de hypotheekverstrekker aan. Hierop staat of u de hypotheek op tijd hebt betaalt.
  • Echtscheiding
    Een ondertekend echtscheidingsconvenant (inclusief ouderschapsplan). Als uw echtscheiding nog niet officieel is afgerond en u bent alleen op zoek naar een huurwoning, dan ontvangen wij graag een ondertekend bewijs van de aanvraag van de echtscheiding van uw advocaat of mediator.

Let op: levert u de informatie niet aan, dan kan Woningbelang hier nog om vragen. 
U wordt telefonisch of via email geïnformeerd. Zorg dat u op tijd alle benodigde gegevens aanlevert. Zo voorkomt u dat u een woning misloopt!

Lukt het niet gegevens te uploaden in Wooniezie?
U kunt de gegevens ook mailen naar wooniezie@woningbelang.nl. Vermeldt daarbij duidelijk uw inschrijfnummer, uw naam, adres en geboortedatum.
U kunt de documenten, in de ochtend op werkdagen ook afgeven aan de balie van ons kantoor aan de Waalreseweg 25 in Valkenswaard. Is ons kantoor gesloten? Stop ze dan in de brievenbus van ons kantoor.

 

*van (meerderjarige) kinderen hebben wij geen inkomensgegevens nodig

 

terug
Neem contact op
Neem contact op
RSS Feed
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten