Algemene Voorwaarden onderhoud

Woningbelang vindt het heel belangrijk om uw woning goed te onderhouden. Zo zorgen we dat u fijn kunt blijven wonen. Voor onderhoud en reparaties gelden onze Algemene Voorwaarden Onderhoud. Er is een verschil tussen:

  • Huurdersonderhoud: onderhoud waarvoor u als huurder verantwoordelijk bent.
  • Serviceonderhoud: onderhoudswerkzaamheden en reparaties die Woningbelang uitvoert.


De Algemene Voorwaarden onderhoud

  • Woningbelang zorgt ervoor dat uw woning in goede staat blijft. Dat geldt ook voor gemeenschappelijke ruimtes zoals galerijen en trappenhuizen. Wanneer we waar werkzaamheden verrichten ziet u bij planmatig onderhoud. Wij repareren schades die vallen onder Serviceonderhoud. Als u de stappen doorloopt, ziet u vanzelf onder welke categorie onderhoud uw reparatie valt.
  • Huurders houden zich aan alle afspraken die in de Algemene Huurvoorwaarden staan. Deze voorwaarden horen bij uw huurovereenkomst met Woningbelang.
  • Heeft u zelf onderdelen aangebracht aan uw huis (Zelf Aangebrachte Veranderingen, ZAV)? Of heeft u zaken overgenomen van de vorige huurder? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het onderhoud daarvan. Onderhoud aan deze onderdelen is geen taak van Woningbelang.
  • Als u uw woning of onderdelen ervan zelf beschadigd heeft, dan bent u verantwoordelijk voor de kosten voor reparatie of vervanging.
  • Heeft u een reparatieverzoek ingepland, maar bent u niet thuis op het afgesproken tijdstip? Dan brengen wij de voorrijkosten bij u in rekening. Wilt u dat het reparatieverzoek alsnog wordt uitgevoerd? Dan maakt u zelf een nieuwe afspraak via onze website of neemt u contact op met onze servicelijn via (040) 208 38 38 (optie 1).
  • Het kan voorkomen dat u onterecht een reparatieverzoek indient. Bijvoorbeeld als het gaat om onderhoud aan een onderdeel dat u zelf heeft aangebracht. In dat geval voeren we de reparatie niet uit. We brengen wel voorrijkosten in rekening.
  • Heeft u zelf iets gewijzigd in uw woning, waardoor Woningbelang geen onderhoud kan uitvoeren aan een bepaald onderdeel? Zorg dan van tevoren dat we het onderdeel alsnog kunnen bereiken. Lukt dat niet en moeten we zelf maatregelen nemen, dan brengen wij de kosten daarvoor in rekening. Een voorbeeld van zo’n maatregel is het inzetten van een steiger of hoogwerker.
terug
Neem contact op
Neem contact op
RSS Feed
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten