Reparaties

Het is vervelend als er iets kapot gaat of als er een storing is in uw woning. Sommige reparaties zijn een taak voor u zelf als huurder. Andere reparaties voert Woningbelang voor u uit. Meer hierover leest u in de Algemene voorwaarden voor onderhoud.

Spoed? Bel ons dan snel op (040) 208 38 38
Er is sprake van spoed als bijvoorbeeld een gasleiding lekt of een waterleiding is gesprongen. Daarvoor kunt u ons dag en nacht bellen. Ook in het weekend of op een feestdag.

Afvoeren & riolering ontstoppen

Wat doet u zelf?

  • U bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van afvoeren, sifons, gootsteen en de doucheplug.
  • Zit de verstopping achter de afvoer, gootsteen, doucheplug of sifon? Als huurder van Woningbelang bent u vaak lid van het Rioolontstoppingsfonds. Neem in dat geval contact op met Houben, telefoonnummer (0495) 49 35 90 of (040) 204 64 84.
    .

Serviceabonnement afsluiten

Wilt u graag dat Woningbelang de afvoeren, sifons, gootsteen en doucheplug voor u ontstopt? Dan kunt u een Serviceabonnement huurdersonderhoud afsluiten. Handig, want zo kunt u bij Woningbelang terecht voor diverse kleine onderhoudsklusjes en reparaties. Hier leest u er meer over.  

Asbest

Woningen die voor 1994 gebouwd zijn, kunnen asbest bevatten. Dat hoeft geen problemen op te leveren voor de gezondheid. Maar er zijn wel regels verbonden aan het werken met asbest. Asbest kan verwerkt zijn in bijvoorbeeld golfplaten, dakbeschot, leidingisolatie en vloerzeil. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze servicelijn.

Klik hier voor meer informatie over Asbest.

Deurautomaat

Voor storingen aan automatische (elektrisch bediende) deuropeners en deurdrangers belt u Assa Abloy, tel. (0800) 0247365.

Handig om vóór u belt te noteren om welke deurautomaat het gaat. Het nummer staat op de automaat.

Glas

U bent verantwoordelijk voor het herstel van glasschade aan binnendeuren, binnenruiten en gevelkozijnen. Als huurder van Woningbelang neemt u vaak deel aan ons glasfonds. In dat geval kunt u zelf uw reparatieverzoek doen via Verbo, tel. (040) 245 56 55. Let op: glas van door u zelf geplaatste aanbouwen valt hier niet onder. En als u de glasschade zelf veroorzaakt heeft, dan zijn de kosten van reparatie of vervanging voor uw eigen rekening.

Lift

Woningbelang verzorgt het onderhoud van de liftinstallatie. Als de lift storing heeft en u opgesloten zit, gebruikt u de alarmknop. Binnen enkele minuten krijgt u dan contact met de storingsmonteur. Voor reparaties, zoals een kapotte lamp in de lift, kunt u contact opnemen met onze servicelijn.

Ziet of merkt u dat er iets niet goed is met een lift? U kunt zelf contact opnemen met het betreffende liftbedrijf:

Strukton
(0800 6353 464):

  • Valkenswaard: Boterpotplein, Deken Frankenstraat, Poortakker, Pastoor van Vroonhovenstraat, Valkenierstraat, Weerderpoort, Rechtershof, Elcomapark, St. Paulusstraat, Bosstraat, Dijkstraat, Dommelseweg, Gaspeldoornlaan, Wollegrasstraat
  • Bergeijk: Nieuwstraat, Hofloop


Kone (0900 2255 566):

  • Valkenswaard: Kromstraat, Julianastraat, Amundsenstraat, Europalaan, Jozefplein, Hertogin Johannastraat, Nieuwe Waalreseweg, Stokerwei
  • Bergeijk: Zonnebloemstraat

Ongedierte

Wat doet u zelf?

  • U bent verantwoordelijk voor het bestrijden van ongedierte, zoals muizen, ratten, wespen en mieren. U kunt hiervoor contact opnemen met bijvoorbeeld Rido Ongediertebestrijding of Lukkien Servicegroep.
  • Ziet u ongedierte op openbare grond: neem contact op met de gemeente.

Wat doet Woningbelang?

  • Woningbelang bestrijdt kakkerlakken, houtworm, boktor en houtzwam in de woning. Heeft u last hiervan of ziet u ongedierte in de gemeenschappelijke (buiten)ruimte van het wooncomplex? Vul dan het formulier hieronder in of neem contact op met onze servicelijn op (040) 208 38 38 (optie 1).

Verwarming & warm water

Wat doet u zelf?

  • U bent zelf verantwoordelijk voor het bijvullen van de CV-ketel en het ontluchten van radiatoren.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor het schilderen van radiatoren of CV-leidingen.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor het vervangen van de batterijen van apparaten in de woning. Bijvoorbeeld bij rookmelders en kamerthermostaten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze servicelijn op (040) 208 38 38 (optie 1).
  • Zijn uw leidingen bevroren? Dan moet u de schade zelf laten repareren. Huurders moeten zelf zorgen dat de leidingen niet bevriezen. 

Wat doet Woningbelang?

  • Woningbelang voert periodiek onderhoud uit en repareert CV-installaties, boilers, warmtepompen, radiatoren en thermostaten die haar eigendom zijn. Daarvoor werken we samen met Sankomij. U kunt uw storing direct melden bij Sankomij, tel. 
    (0800) 0202 725.
     

Serviceabonnement afsluiten

Wilt u graag dat Woningbelang uw CV-ketel bijvult en radiatoren ontlucht? Dan kunt u een Serviceabonnement huurdersonderhoud afsluiten. Handig, want zo kunt u bij Woningbelang terecht voor diverse kleine onderhoudsklusjes en reparaties. Hier leest u er meer over.  

Zonnepanelen

Heeft u zonnepanelen gehuurd van Woningbelang en heeft u een storing? Neem dan contact op met 365zon op telefoonnummer (040) 304 60 98.

Uitzondering zijn de woningen aan de Boomvalk, Molensteen, Het Weegske (Bergeijk) en Eijkereind (Bergeijk). Woont u daar, dan neemt u contact op met OnderhoudPlus op telefoonnummer (088) 355 93 55.

Overige reparatieverzoeken
terug
Neem contact op
Neem contact op
RSS Feed
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten