Reparaties

Het is vervelend als er iets kapot gaat of als er een storing is in uw woning. Sommige reparaties zijn een taak voor u zelf als huurder. Andere reparaties voert Woningbelang voor u uit. Meer hierover leest u in de Algemene voorwaarden voor onderhoud.

Woningbelang zorgt voor goed wonen

In een woning die in goede staat is, woont u het fijnst. Soms gaat er iets kapot door slijtage of ouderdom. Dat willen we dan snel repareren. Bijna altijd zijn de kosten voor rekening van Woningbelang.

Reparatieverzoek doorgeven

Een reparatieverzoek kunt u op verschillende manieren doorgeven.

  • Wilt u een reparatie melden? Dat kan ook via de WocoAPP!
  • via deze website. Dat doet u via de vijf stappen hierboven. Wij krijgen dan een goed omschreven reparatieverzoek binnen. We kunnen het verzoek snel in behandeling nemen. En we geven u specifieke informatie over het reparatieverzoek.
  • telefonisch via (040) 208 38 38 (optie 1) van 08.30 uur tot 17.00 uur .Buiten deze tijden kunnen reparatieverzoeken alleen via de WocoAPP of via de website doorgegeven worden.

Spoed?

Soms is spoed nodig. Als bijvoorbeeld een gasleiding lekt of een waterleiding is gesprongen. Bel dan snel met ons: (040) 208 38 38. Dat kan dag en nacht. En ook in het weekend of op een feestdag.

Rechtstreeks bellen met het onderhoudsbedrijf

Sommige reparaties voert Woningbelang niet zelf uit. Bijvoorbeeld als een ruit kapot is, uw riool verstopt is of de verwarming niet werkt. Daarvoor hebben we afspraken met onderhoudsbedrijven. U kunt direct zelf contact opnemen met deze bedrijven:

Melding reparatieverzoeken / storingen:

  • Glasschade
  • Verbo
  • 040 208 38 38
  • Centrale verwarming 
  • Sankomij 
  • 040 208 38 38 
  • Mechanische ventilatie
  • Sankomij
  • 040 208 38 38 
  • Rioolontstopping
  • Houben
  • 040 208 38 38
  • Zonnepanelen
  • 365zon
  • 040 208 38 38
  • Deurautomaten
  • Assa-Abloy* 
  • 040 208 38 38
  • Personen- en fietsliften  
  • Kone
  • 0900 22 55 566

Afvoeren & riolering ontstoppen

Wat doet u zelf?

  • U bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van afvoeren, sifons, gootsteen en de doucheplug.
  • Zit de verstopping achter de afvoer, gootsteen, doucheplug of sifon? Als huurder van Woningbelang bent u vaak lid van het Rioolontstoppingsfonds. Neem in dat geval contact op met Houben, telefoonnummer 040 - 208 38 38.
    .

Serviceabonnement afsluiten

Wilt u graag dat Woningbelang de afvoeren, sifons, gootsteen en doucheplug voor u ontstopt? Dan kunt u een Serviceabonnement huurdersonderhoud afsluiten. Handig, want zo kunt u bij Woningbelang terecht voor diverse kleine onderhoudsklusjes en reparaties. Hier leest u er meer over.  

Asbest

Woningen die voor 1994 gebouwd zijn, kunnen asbest bevatten. Dat hoeft geen problemen op te leveren voor de gezondheid. Maar er zijn wel regels verbonden aan het werken met asbest. Asbest kan verwerkt zijn in bijvoorbeeld golfplaten, dakbeschot, leidingisolatie en vloerzeil. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze servicelijn.

Klik hier voor meer informatie over Asbest.

Deurautomaat

Voor storingen aan automatische (elektrisch bediende) deuropeners en deurdrangers belt u Assa Abloy, tel. 040 208 38 38.

Vermeld hierbij altijd het nummer van de automatische deur. Dat nummer vindt u rechts op de hoek van de deur op de deurdranger. Het nummer bestaat uit 2 delen. Hier staat ook een QR code. Als u die met uw mobieltje scant, komt u automatisch op de site van Assa Abloy.

Glas

U bent verantwoordelijk voor het herstel van glasschade aan binnendeuren, binnenruiten en gevelkozijnen. Als huurder van Woningbelang neemt u vaak deel aan ons glasfonds. In dat geval kunt u zelf uw reparatieverzoek doen via Verbo, tel. 040 - 208 38 38. Let op: glas van door u zelf geplaatste aanbouwen valt hier niet onder. En als u de glasschade zelf veroorzaakt heeft, dan zijn de kosten van reparatie of vervanging voor uw eigen rekening.

Lift

Woningbelang verzorgt het onderhoud van de liftinstallatie. Als de lift storing heeft en u opgesloten zit, gebruikt u de alarmknop. Binnen enkele minuten krijgt u dan contact met de storingsmonteur. Voor reparaties, zoals een kapotte lamp in de lift, kunt u contact opnemen met onze servicelijn.

Ziet of merkt u dat er iets niet goed is met een lift? U kunt zelf contact opnemen met het liftbedrijf:

Kone (0900 22 55 566):

  • Valkenswaard: Amundsenstraat, Bosstraat, Boterpotplein, Deken Frankenstraat, Dijkstraat, Dommelseweg, Elcomapark, Europalaan,  Gaspeldoornlaan, Hertogin Johannastraat, Jozefplein, Julianastraat, Kromstraat, Nieuwe Waalreseweg, Pastoor van Vroonhovenstraat, Poortakker, Rechtershof, St. Paulusstraat, Stokerwei, Valkenierstraat, Weerderpoort, Wollegrasstraat                                          
  • Bergeijk: Hofloop, Nieuwstraat, Zonnebloemstraat

Ongedierte

Wat doet u zelf?

Wat doet Woningbelang?

  • Woningbelang bestrijdt houtworm, boktor en houtzwam in de woning. Heeft u last hiervan of ziet u ongedierte in de gemeenschappelijke (buiten)ruimte van het wooncomplex? Vul dan het formulier hieronder in of neem contact op met onze servicelijn op (040) 208 38 38 (optie 1).

Verwarming & warm water

Wat doet u zelf?

- U bent zelf verantwoordelijk voor het bijvullen van de CV-ketel en het ontluchten van radiatoren.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het schilderen van radiatoren of CV-leidingen.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het vervangen van de batterijen van apparaten in de woning. Bijvoorbeeld bij rookmelders en kamerthermostaten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze servicelijn op (040) 208 38 38 (optie 1).
- Zijn uw leidingen bevroren? Dan moet u de schade zelf laten repareren. Huurders moeten zelf zorgen dat de leidingen niet bevriezen. 

Wat doet Woningbelang?

  • Woningbelang voert periodiek onderhoud uit en repareert CV-installaties, boilers, warmtepompen, radiatoren en thermostaten die haar eigendom zijn. Daarvoor werken we samen met Sankomij. U belt gewoon het algemene nummer van Woningbelang op 040 - 208 38 38. Kies dan in het menu voor ‘CV-storing’ en u wordt doorverbonden met Sankomij.
     

Serviceabonnement afsluiten

Wilt u graag dat Woningbelang uw CV-ketel bijvult en radiatoren ontlucht? Dan kunt u een Serviceabonnement huurdersonderhoud afsluiten. Handig, want zo kunt u bij Woningbelang terecht voor diverse kleine onderhoudsklusjes en reparaties. Hier leest u er meer over.  

Zonnepanelen

Heeft u zonnepanelen gehuurd van Woningbelang en heeft u een storing? Neem dan contact op met 365zon op telefoonnummer (040) 304 60 98.

Uitzondering zijn de woningen aan de Boomvalk, Molensteen, Het Weegske (Bergeijk) en Eijkereind (Bergeijk). Woont u daar, dan neemt u contact op met  Woningbelang op telefoonnummer (040) 208 38 38.

Overige reparatieverzoeken
terug
Neem contact op
Neem contact op
RSS Feed
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten